یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

فناوری تشخیص چهره  چطور به بی اخلاقی دامن می‌زند؟

  • کد خبر: ۷۵۲۴۲
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
فناوری تشخیص چهره  چطور به بی اخلاقی دامن می‌زند؟
تشخیص چهره همه‌گیر در چین برای کاربران تلفن همراه هوشمند و حالا استفاده از سیستم تشخیص چهره برای کودکان، چالشی است که باید به‌صورت جدی‌تر به آن‌ها پرداخته شود.

مریم شیعه زاده | شهرآرانیوز - چیزی حدود ۳ سال از شروع فعالیت‌های چین برای کاهش استفاده کودکان و نوجوانان از بازی‌های آنلاین می‌گذرد. حالا در تازه‌ترین تصمیم‌گیری، دولت چین اعلام کرده است که کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از ساعت ۱۰ شب تا ۸ صبح حق استفاده از بازی‌های آنلاین موبایلی را ندارند. این طرح که «پاسبانی نیمه‌شب» نام دارد، در ابتدا توسط شرکت بزرگ تنسنت اجرا می‌شود و سپس دیگر شرکت‌ها نیز موظف به پیاده‌سازی آن هستند. تنسنت اکنون این طرح را روی ۶۰ بازی موبایلی به مرحله اجرا درآورده است و تشخیص سن کاربران به عهده فناوری‌های تشخیص چهره و سیستم هویت‌یابی به‌وسیله دوربین تلفن همراه است.

 

پیش از این نیز در سال ۲۰۱۹ دولت چین در قانونی مصوب کرد که کودکان و نوجوانان در طول شبانه‌روز فقط می‌توانند ۹۰ دقیقه از بازی‌های آنلاین استفاده کنند و سپس دسترسی آن‌ها به بازی‌ها مسدود خواهد شد. این محدودیت در روز‌های تعطیل به ۳ ساعت می‌رسد و بد نیست بدانید در این کشور حتی دسترسی بزرگ‌سالان به برخی بازی‌ها نیز غیرممکن است. طبق آمار دولتی در کشور چین، ۷۴ درصد از کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از تلفن همراه هوشمند و اینترنت استفاده می‌کنند.

 

مقام‌های چینی می‌گویند که در سال‌های اخیر نزدیک‌بینی، اختلال تمرکز و اعتیاد به بازی‌های آنلاین افزایش یافته است و به این بهانه چنین قوانینی را وضع کرده‌اند. همه این‌ها در حالی است که موضوع تشخیص چهره در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات اصلی حقوق بشر تبدیل شده است و آمازون و مایکروسافت ۲ شرکتی هستند که از توسعه نرم‌افزار‌های شناسایی چهره خود عقب‌نشینی کرده‌اند و علت آن را تقویت تعصبات و تبعیض‌های نژادی و جنسیتی بیان کرده‌اند. آمازون در سال‌های اخیر اجازه استفاده از سیستم‌های تشخیص چهره خود را به نهاد‌های حکومتی ازجمله پلیس نداده است.

 

تشخیص چهره همه‌گیر در چین برای کاربران تلفن همراه هوشمند و حالا استفاده از سیستم تشخیص چهره برای کودکان، چالشی است که باید به‌صورت جدی‌تر به آن‌ها پرداخته شود. احساس ترس و ناامنی شهروندان و غیردموکراتیک‌بودن این سیستم، ۲ موضوع مهم است و تحت‌نظربودن کاربران فضای مجازی به‌صورت دائمی، ناقض حریم خصوصی و ابزاری برای جلوگیری از آزادی‌های اجتماعی و مدنی به حساب می‌آید. به‌نظر می‌رسد حفاظت از حقوق اساسی انسان ازجمله آزادی بیان، به‌وسیله سیستم تشخیص چهره در آینده‌ای نه‌چندان دور با چالش‌های فراوانی مواجه خواهد شد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->